Saturday, March 9, 2013

LATIHAN PERTAMA DI INSTITUT LATIHAN PERINDUSTRIAN (ILP) SANDAKAN

Syukur ke hadrat ilahi kerana Persatuan Karate-do Shotoshinkai Sandakan telah berjaya melebarkan sayap untuk menubuhkan kelab karate di Institut Latihan Perindustrian Sandakan. Minat yang mendalam mendorong Jurulatih Kanan, En. Alnadine Barri membuat permohonan untuk mengadakan latihan di institut berkenaan kepada Pengarah ILP Sandakan. Maklumbalas yang diterima adalah positif dan latihan pertama telah dibuat pada 20hb Februari 2013. Memandangkan Kokurikulum di ILP diadakan setiap hari Rabu, pukul 3.00 petang, En. Alnadine tidak dapat melaksanakannya kerana beliau bekerja pada masa berkenaan. Walaubagaimanapun, menurut En. Suhaidi Mustar, beliau boleh menarik masa kokum pada waktu malam. Oleh demikian, latihan tersebut diadakan setiap hari Rabu, jam 7.45 malam hingga 9.45 malam. Menurut En. Suhaidi lagi, beliau amat mengalu-alukan sekiranya terdapat kakitangan atau anak kakitangan ILP yang berminat untuk menyertai kelab tersebut.

Pada kesempatan ini, pihak persatuan ingin mengucapkan ribuan terima kasih kepada Pengarah ILP Sandakan atas kepercayaan dan kebenaran yang diberikan oleh beliau untuk Shotoshinkai menubuhkan kelab dan seterusnya mengadakan latihan di institut berkenaan.
    Sesi latihan dilaksanakan oleh para Senior Belt Shotoshinkai. Ianya adalah sebagai pendedahan kepada mereka tentang cara pengendalian kelas. Para Senior belt ini akan mengambil ujian pada 31 Mac 2013 ke tahap Black Belt 1st Dan (Shodan)

Bersama barisan pembantu jurulatih dan pelajar-pelajar ILP Sandakan



Disediakan oleh;
Alnadine Barri
8 Mac 2013

No comments:

Post a Comment